fbpx

Hoe zijn de eerste 8 maanden verhuren in Oostenrijk?

Begin 2021 hadden we besloten om te gaan investeren in een nieuwbouwwoning in Oostenrijk.

Na veel vertraging was deze dan eindelijk klaar om te verhuren en konden we de eerste gasten ontvangen in Juni 2023.

 

In deze blog delen we hoe de eerste acht maanden zijn verlopen met het verhuren van deze woning.

 

Zijn er ook dingen mis gegaan?

Natuurlijk gaat niet alles altijd goed. Zo zijn er al een aantal dingen kapot gegaan, zoals een lamp en de schuurdeur die eruit was gewaaid. Gelukkig waren deze punten snel op te lossen en hadden onze gasten hier geen last van.

 

Wat zijn de leermomenten?

  1. Controleer altijd of je de juiste apparatuur koopt. Wij hadden een nieuw koffiezetapparaat gekocht, echter was deze te nieuw voor het dorpje. Zo waren de koffiecups nog niet beschikbaar in de winkels. 
  2. Niet zomaar iedere boeking aannemen. Gelukkig hebben wij vanaf het begin aangegeven dat wij eerst de gasten moeten goedkeuren, anders hadden we teleurstellende ervaringen gehad. Zo wilden er meer mensen in één keer komen, teveel mensen dan geschikt is voor de woning. Hoewel de gasten wellicht wisten dat de woning niet geschikt was, wilden we toch een teleurstelling voorkomen.
  3. Het verhuren van recreatiewoningen is ontzettend leuk! Je krijgt met mensen te maken die op vakantie zijn/gaan en dus is dit een totaal andere vibe dan mensen die een woning zoeken om daar voor onbepaalde tijd in te kunnen wonen. Ook het inrichten en bedenken van extra’s zoals een jacuzzi is erg leuk.
  4. Blijf om reviews vragen. Zo hebben wij nu alleen maar goede reviews gekregen waardoor wij als een top locatie worden gezien. Het voordeel hierbij is dat je bovenaan komt te staan in de zoeklijsten van nieuwe potentiële huurders. Dit betekent meer boekingen!
  5. Blijf met je prijs spelen. Wij zijn al vele malen omhoog gegaan met onze nachtprijs. Dit heeft alleen maar tot meer boekingen geleidt. 
  6. Hoe luxer je het wilt aanpakken, hoe meer je ervoor kunt vragen, maar ook hoe meer je moet geven. Zo hebben wij, naast de verhoging van onze nachtprijzen, ook voortaan besloten om handdoeken en bedlinnen standaard voor iedere gast erbij te doen. Hierdoor kan je de prijs weer wat hoger zetten en de gasten vinden het alleen maar prettig als dit er ‘gratis’ bij zit. 

 

Ben je er veel mee bezig?

Voor de verhuur zelf niet. Hiervoor hebben we een ‘hausmeister’ op locatie. Diegene zorgt ervoor dat de huurders worden ontvangen, regelt de schoonmaak en het onderhoud. 

Zelf regelen we de boekingen en de advertenties hiervoor. Dit vinden we overigens erg leuk en hier leren we ontzettend veel van. Ook dit gedeelte zou je natuurlijk kunnen uitbesteden. 

 

Wat zijn de huurinkomsten?

In de eerste acht maanden is de woning in totaal 17 weken verhuurd geweest. Daarnaast hebben wij er zelf ook ruim vijf weken van genoten, waaronder een aantal weken in het hoogseizoen. 

De totale huuropbrengst van die eerste 17 weken was €20.400.

Dit zal de komende acht maanden sowieso nog hoger zijn omdat we dus de prijs hebben verhoogd en door onze top positie nu meer boekingen worden gedaan!

Benieuwd naar jouw persoonlijke mogelijkheden? Plan een gratis gesprek in met ons! Klik hier om dit meteen te doen.

Benieuwd wat jouw mogelijkheden zijn in het vastgoed (in het buitenland)?

Bekijk ook de video!

OVER ONS

Wij zijn Chantalle en Marijn en vormen samen IBA Coaching.

Op 30 jarige leeftijd zijn wij financieel vrij geworden door slim te investeren in vastgoed. In 2009 kwamen voor het eerst in aanraking met het verhuren tijdens onze backpack reis door Australië. Sinds 2015 zijn we zelf actief en ondertussen hebben we meerdere panden in zowel Nederland als in het buitenland en hebben zowel turn-key, nieuwbouwprojecten en verbouwingen gerealiseerd. 

Algemene Gegevens

IBA BV
Zinkstraat 24 (Unit A4294)
4823 AD Breda
KvK 77994264

info@ibacoaching.nl