fbpx

We krijgen regelmatig de vraag hoe wij alles combineren.
Want zoals je waarschijnlijk weet hebben we niet alleen IBA en ons vastgoed portefeuille.
We hebben ook twee prachtige jonge kinderen, een aantal pizzeria vestigingen (we zijn deze aan het verkopen) en de onderneming Noordermeer Vastgoed. Hoe krijgen we alles geregeld en houden we nog tijd over om van elkaar te genieten en te sporten en bij te leren?!

Nu ik het zelf zo zie, begrijp ik het af en toe ook niet helemaal hoe we het voor elkaar krijgen 😄

Eigenlijk komt het neer op twee dingen: plannen en flexibel blijven.

Nu zal je wellicht denken maar dat zijn twee tegenovergestelde dingen. Hoe combineer je die dan?!

Allereerst plannen we alles in. We hebben een gezamenlijke agenda waarin we blokken reserveren om te werken aan onze ondernemingen, tijd met ons gezin, tijd voor elkaar, tijd voor jezelf en tijd die open is.


Zo hebben we iedere ochtend tijd voor ons gezin: van het moment dat we wakker worden tot het moment dat ze op school zitten. Daarna is het meestal van half 9 tot 11:00 uur tijd voor jezelf zoals sporten, een lekker bad nemen en opfrissen, en vervolgens tot 14:30 uur werken. Als de kinderen uit school komen, is het tijd voor het gezin tot dat ze naar bed gaan. Dan is het vaak nog even werken aan de ondernemingen of tijd voor jezelf (afhankelijk van de dag).

We blokken dus tijd in maar bepalen dan zelf aan welke onderneming we werken en op welke manier.
Tijd voor jezelf kan sporten zijn maar ook een boek lezen. Zo voorkom je dat niet iedere week iedere dag hetzelfde eruit ziet. Maar blijft het flexibel en leuk. Tijd voor de ondernemingen kan zijn de pizzeria’s controleren, bezichtigingen houden, papierwerk doen, een video opnemen/bewerken, onze achievers helpen met vragen die zij stellen etc.

Maar het kan ook zijn dat we om half 9 beginnen met werken, omdat we dan een meeting hebben bijvoorbeeld. Dan sporten we soms in de middag, of helemaal niet. Of als het lekker weer is, zeggen we om 14:00 uur dat het goed is geweest en gaan we relaxen. Zo blijven we flexibel, maar zorgen we er wel voor dat alles gedaan is wat gedaan moet zijn. 

Het weekend houden we vaak open omdat we dan bezichtigingen in kunnen plannen, maar ook lekker met het gezin weg kunnen gaan. Wat er op dat moment nodig is.
Natuurlijk hebben we ook weleens doordeweeks dat we ook na 14:30 uur nog werken. Als het niet anders kan dan moet dat even. De kinderen begrijpen steeds beter dat ze af en toe zichzelf ook moeten vermaken. En tijdens de schoolvakanties proberen we toch wel iedere keer weg te gaan. Dus dan is het werken aan de ondernemingen sowieso tussendoor, niet op vaste tijden en aangepast.

Natuurlijk doen we alles niet alleen. We hebben een super team om ons heen die ons ook een beetje ontzorgen!
Zo hebben we een compagnon voor onze pizzeria vestigingen die vrijwel alles op de vloer regelt en de personeelszaken doet, een hele fijne VA die het eerste aanspreekpunt is bij vragen of storingen en een team die ons helpt bij overige zaken zoals advertenties. Als we die niet zouden hebben, dan zouden we een hoop minder tijd over hebben voor andere dingen.
TEAM = Together Everyone Achieves More

Dus drie dingen zorgen ervoor dat we alles kunnen combineren: team, plannen en flexibel blijven.

Het bedrijf

IBA BV
Zinkstraat 24 (Unit A4294)
4823 AD Breda
KvK 77994264

info@ibacoaching.nl